måndag 2 maj 2011

Lille Skutt

I dag var det inskolning på dagis. Var där från 10 till 11. Cleo hade fullt upp med att undersöka allt, som vanligt. Hon skulle pront sitta brevid fröken som hade "genomgången" med oss. Vilket tyder ju på att hon gillar det.
Dom hade inte räknat med en tjej som kunde gå och springa. Utan trodde att en kille som är i samma ålder skulle få en "sitt kamrat". Men där tog dom fel.
I morgon är det studiedag, så vi får fortsätta inskolningen på onsdag.
Har fått ett schema på TVÅ veckor. Hallå!!! Det är väl bara att dumpa ungen om tre dagar ;-)
Det skall bli så skönt att få egen tid. Jag känner att jag orkar inte. Och på dagis får hon ju träffa andra skojiga barn. Hon går på en 1-3:a (åldern) avdelning som heter Lille Skutt. Det är en bit att åka men det gör jag gärna för hennes skull, och min egen.
Vi fick massor av bra informationslappar att ta med hem. Och en hel del muntlig info.
Jag får väl se vad jag har kommit i håg att ta med på onsdag....




2 kommentarer:

  1. Är helt övertygad om att lilla Cleo kommer trivas som fisken i vattnet!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Jag känner precis som du även om jag inte direkt får egentid. Men lite egentid med lillebror iaf. :-) Och dessutom en gladare liten tjej. :-)

    Jag tror att er inskolning kommer att gå kanonbra och att hon kommer att trivas gott! :-)

    Kram Carina

    SvaraRadera