lördag 13 juni 2015

Mediamord

Med risk för ramaskri.
Många inlägg är nu om Lisa som blev mördad. Det skrivs R.I.P, vi saknar dig, skänker en extra tanke osv.
Selfi läggs ut med någon text om att det är hemskt, samtidigt som tjejen står med fotoblick och putade mun. Osmakligt enligt mig. Tjejen passar på att utnyttja tillfället för att få sin bild delad så många gånger som möjligt. Och många puckon gör just detta, delar vidare.
Det skrivs i inläggen som om dom kände Lisa. Hur dom lider med familj och vänner. Hur fruktansvärt det är att just du, Lisa, blev mördad.
Tro nu inte att jag inte tycker det är hemskt och fruktansvärt det som hänt. För det tycker jag. Men det som jag tycker är irriterande är alla dessa inlägg som tycker att det är såååå fruktansvärt att det hänt XX som är i "ropet", som media uppmärksammar.
Vad hände med alla dom andra som blir mördade? Dom som inte media uppmärksammar.
Beror det på att man blivit "van" av alla dödsskjutningar och gängkrig att man skiljer på folk och folk. Alla har ju anhöriga och vänner som är inblandade och känner samma sorts smärta. Varför inte uppmärksamma dessa människor också.
Vist skall man göra sin röst hörd när det är något som berör en. Men detta hysteri och utnyttjande av situationen får mig att spy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar