måndag 8 juni 2015

Fucked up

Att ta tag i vissa saker som är jobbiga är som att bli torterad.
I dag har jag ringt polisen för att höra vad som händer med anmälan som gjordes när jag blev misshandlad för tre månader sedan. Jag har dragit på samtalet för att det just är så jobbigt. Vill bara glömma allt men ändå så vill jag ha det undanstökat så det kan läggas bakom mig. Att dra tillbaka anmälan finns inte i min värld. När någon misshandlar mig skall dom inte komma undan med det. Skulle man dra tillbaka sin anmälan är det som om man säger att det var ok. Det är det inte. Jag vill att han skall få sitt straff för det brutala överfallet. Och det lidande det innebär.
När jag fick prata med handläggaren som har hand om fallet sa hon.
- Ja det kan ta tid. Just nu är vi på 15000-någon ting och du har ju 27000. Så vi vet inte alls när det kan tänkas bli.
Resurserna är inte stora för polisen. Helt jävla sjukt att behöva vänta så länge innan anmälan skall gås igenom och om förundersökning skall inledas, om åtal skall väckas och sedan vänta på rättegång. Jag kommer ju få vänta i över ett år innan det får ett slut.
Så jag sitter här och grinar och tycker att hela jävla rättsväsendet är fucked up.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar