måndag 31 december 2012

Nyårsafton 2012

Då var den här. Den sista dagen på året, nyårsafton.
Det är dags att lämna 2012 bakom sig och blicka framåt till ett oförutsägbart 2013.
Jag har inte så höga förväntningar på nyårsaftonen längre, som jag hade förr.
Numera kan jag tycka det är skönt att vara hemma med bara familjen. För då kan jag gå och lägga mig när jag vill. Samtidigt som det skulle vara väldigt kul att gå på fest och fira med andra.
Förra året sov maken i soffan och Cleo i sin säng kl 12. Så då stod jag själv å kollade ut. Såg inte en enda jävla raket. Går man 300 meter så ser man Askimsviken. Men det orkade jag inte.
Men i år skall jag nog ta med hunden på en promenad kl 12 och kolla på dom fina fyrverkerierna (nej han är inte skotträdd).
Jag älskar dom.
Folk började redan i onsdags att dra av pjäser här. Jag kan inte låta bli att undra hur mycket det läggs på raketer som bara skall brinna upp, visserligen en fröjd för ögat i några få sekunder.
På Marstrand la man en slant till en gemensam pott, hos Hellmans tobak, så fixade dom med allt. Mycket smart. Då fick man njuta av dom istället vara på sin vakt för att sina egna pjäser (som är futtiga) att dom tog fyr.
Med första parkett på kajen så njöt man med alla andra Marstrandsbor.
När jag var lite frågade jag mamma varför vi smällde raketer kl 12.
Då svarade hon: Det är bara för att du fyller år.
Varav mitt svar blev: Ååå alla vet att jag fyller år.
Men riktigt så är det inte, även om jag fortfarande skulle vilja tro det.





1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera