lördag 30 april 2011

Långsint

Kan inte förstå att vissa människor inte kan släppa sånt som hänt. Dom håller så hårt på sin rätt att dom bli korkade istället.
Att folk orkar?!
Långsint är bara förnamnet. Oförsonlig, minnesgod, som inte glömmer oförrätter kan man också säga.
Det skall pikas och "ges igen". Så fort dom får tillfälle så sitter dom och myser i sin hämd. Helst snackar dom skit om en så fort tillfället ges.
-Ha! där fick dom. Kolla så bra jag kan ge igen.
Jag har lite svårt att förstå att man kan lägga så mycket energi på sånt. Fattar dom inte att dom är elaka, sårande eller rent ut sagt dumma.


Säger bara, släpp det och gå vidare. Sluta att bete er som barnrumpor.
Från vuxna människor så förväntar jag mig mer.
Att kunna släppa gammalt groll.
Ingen vinner på att man håller på sin stolthet så man blir blå.
Men nej då, det skall pront hållas på till varje pris. Och det priset har tyvärr ingen vinnare.
Man sabbar bara för sig själv.
Men det är dom oftast för korkade för att se.
-Nej jag tänker minsan inte ge mig, jag har ju nu hållt på detta så länge att jag måste hålla på det livet ut. Annars kan det ju se ut som om jag hade fel.
Tänk om jag  framstår som en svag person.
Absolut inte be om ursäkt, det är JAG som skall ha en. Det är ju inte mitt fel att det har blivit så här.
Nej det är lika bra att fortsätta "sura" så jag ser stark ut.
Tjena mittbena! (ingen hemma där inte)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar