lördag 16 april 2011

Dagis

Sitter och försöker bena ut härvan av dagis, nej jag säger inte förskola.
Nu när vi flyttar till en annan stadsdel, och kommun, så skall ju lillan skolas in på dagis.
Men vilket skall man välja i denna djungel.
Drömmen hade varit att få det som ligger 200 meter från dörren. Men där är det fullt, och lååång kö.
Sedan är det inte bar att väja. Utan man skall komplicera det hela med att kast in några föräldrarkooperativ. Vilket inte säger ett skit.
Vissa har att föräldrarna skall hjälpa till med allt och andra att man skall hjälpa till lite granna.
Alla har gemensam att man skall engagera sig i barnets dagisverksamhet, vilket jag tycker är självklart.
Vet att det finns flertalet idioter som tycker att skolan skall sköta ungarnas utbildning?!
Jo det skall dom, men det ligger i föräldrarnas intresse att se till att barnen får det också. Man kan inte bara lämpa av ungen och tycka att skolverksamheten skall fixa allt från mat till läxläsning.
-Men jag jobbar ju heltid. Hur skall jag ha tid att läsa läxorna med barnen?
Det skulle du tänkt på innan ditt tjockhuvud. Blir så arg på sådant.
Nå ja, tillbaka till djungel.
Efter som man inte har en susning hur denna värld fungerar så får man väl hoppas på det bästa.
Ett kännetäcken på bra dagis brukar vara att det är lång kö. Vilket inte hjälper mig direkt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar