fredag 25 februari 2011

Fanatisk?

Nu håller jag på att kolla runt på digitalkameror. Jag vet inte vad jag skall börja. Snacka om djungel.
Jag inser att jag håller alltid på att söka saker i dessa oändliga djungler av utbud som finns.
Barnvagnar, baby watch, möbler, mobiltelefoner, fönster, bergsvärme, hyresgäster, inredning..... jag kan hålla på att snurra runt på nätet så jag blir tokig på mig själv. Jagar priser och information så det näst intill är sjukligt.
Det är som om jag inte kan bestämma mig förrän jag kollat ALLT.
Tänk om jag köper och sedan hittar det till bättre pris när det redan är betalt. Mardröm.


Håller samtidigt på att rita kök, hall och badrum.
Ja jag vet, jag skall ta det lung. Men har just nu lite för mycket projekt för att just ta det lugnt.
Alla siffror, mått, idéer,önskemål mm skall matcha plånboken.
Och när det är ens egna plånbok är det inte lika kul.
Visst jag kan få det precis som jag vill ha det, men sanningen är att det skulle jag aldrig ha råd med.
Det jag tycker är viktigt är smart förvaring, bra kvallitet, snyggt och fiffiga problemlösningar. 
Och oftast är det just dom sakerna som kostar.
Kan inte riktigt köpa det som inte har det praktiska i sig.
Ta tex köksskåp. Kökskåp tänker du. Jag tänker:
-vad som skall förvaras i det för att välja rätt sort. Skall det vara tallrikar, då måste man fråga sig vill man ha det i under eller överskåpet. Hyllor eller utdragningsbart skåp?
Skall det vara förvaring så är det smartas att välja utdragningbara skåp så man lätt kan se vad som finns i skåpet. Har du ett hörnskåp skall det då vara karusell eller utdragningsbara hyllor?
Och så här håller jag på.....
Men oftast blir det jäkligt bra när det väl är klart.
Jag har ju den lille ordning & reda djävulen i mig, även om inte min maken alltid ser det ;-)

Här är en ide som jag bara älskar. Snacka om smart förvaring vid litet boende.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar