lördag 1 september 2012

Svärmorsdröm

I onsdags när jag kom hem var hela huset städat. Inte bara dammsugit utan dammat över allt, sofforna var dammsugna, stolarna likaså, listerna avtorkade, golvet tvättat, toaletterna, alla speglar var putasade. Näst intill en flyttstädning.
Det var skön känsla att komma hem till en sådant välstädat hus.
Det där med att skaffa städjhälp har varit uppe på tapeten ett antal gången. Men jag kan inte ha någon som irrar omkring här och inte tar lister, lyfter på saker för att damma & dammsuga osv. Ni fattar ju själva att jag kan ju inte hänga över axeln på dom för att dom skall städa ordentligt.
Så vi har tagit in världens noggrannaste städerska. Svärmor.
Hon tycker det är kul och så får hon betalt så klar. Skulle aldrig vilja det annars. Känns som man utnyttjar henne då.
Min svärmor är rena rama drömmen. Hon är en svärmorsdröm med andra ord.

I dag har jag planterat om alla orkidéer, ja jag har mer än 8 så det tar sin lilla tid att klippa rent rötterna och fixa. Jagat ogräs med ättiksflaskan. Tvättat alla fönster. Utvändigt i alla fall. Med 20 fönster känns det som om det får räcka idag. Kan erkänna att jag sket i att putsa dom stora skjutdörrarna. Orkade inte bråka med dom kolossala glasen, 5 x 3 meter.
Det är mer som skulle behövas göra, som att kratta upp kikonbären på gräsmattan som börjar lukta sur jäst. Ränsa ogräs i rabatterna. Klippa rent buskar och annat som växer härs och tvärs.
Men får ju lämnat något till nästa gång ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar