söndag 30 september 2012

Psselsuget har slagit till

Det börjar dra i hop sig till jul.
Hade tänkt att ha en adventskalender till Cleo i år. En som jag skall göra själv. Inget godis här inte, utan lite roliga grejer istället.
Så i dag var jag och Cleo på Panduro. Dom hade 25% rabatt på allt och då storhandlade jag. Allt inför höstens och vinterns pyssel. Ja, det kanske var att ta i, men pysselsaker har jag så det blir över. Men jag kommer alltid på när jag sitter och håller på, vad det är man saknar just till den grejen osv.
Förra året gjorde jag egna julgranskulor. Det var skit kul. Så efter julen när det var rea (vilket jag ÄLSKAR) på julsakerna så handlade jag upp deras lager med glaskulor till granen. Mycket nöjd med det kapet.
Som när jag handlade ljusslingor för både inomhus och utomhus efter förra vintern, då det var 70% rea. Jag gick där i från med ett mycket nöjt smile och tänkte på hur mycket jag sparat. För det skall ju ändå köpas inför nästa år (dom gamla har gjort sitt), så varför inte göra det när det är rea.
Måste erkänna, jag är en höjdare på att fynda.
Så i år är det nya kreationer som skall skapas.
Jag har en önska om att jag skall gör egna julkort. Men det blir aldrig så. Färdigköpta eller så har jag gjort dom på datorn. Men jag skickar i alla fall.
Jag älskar att få julkort. Och därför skickar jag också. Men dom som jag aldrig får något av har jag slutat att skicka till. Det verkar som om dom ändå inte uppskattar det.
Nu skall det bara kommas på 24 olika julmotiv som skall pryda påsarna som skall hängas i snöre som julkalender.

Förra årets hemgjorda julgranskulor.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar