söndag 8 januari 2012

Kalkon och födelsedagfirande

Eftersom vi är bortresta på Cleos födelsedag så passade vi på att fira henne lite innan med familjen.
Vi var inte äns säkra på att vi skulle kunna ha något idag då både maken och Cleo legat sjuka.
Vi testade att gör kalkon. Och satan vad smarrigt det blev. Hade masserat in den ordentligt (under skinnet) med hemmagjort örtsmör. Potatismos, sås och ärtor blev tillbehören. Alla åt och var i sjunde himlen. Till och med Cleo åt, vilket hon inte gjort dom senaste två veckorna.
Till efterätt hade jag bakat en tårta. Är inte så mycket för grädde så jag valde att byta ut den mot frosting (nyttigare, nej men godare).
Första lagret blev chokladfrosting, andra lagret blev mosad banan och "klädde" sedan in den med frosting i rosa, grönt och vitt. Alltså, snacka om stor cupcake. Och det var nog den godaste tårtan jag har bakat. Nu var jag i åttonde himlen.
Cleo fick fina paket som hon snabbt rev av pappret på. Lite skillnad från förra året då hon bara satt och stirrade.
Nicke nyfiken bok och en peng av farfar.
Badanka, båt med tillbehör för att ha i poolen och en bil från farbror.
Av farmor fick hon årets hjärta (halsband) från Georg Jensen.
Jag är glad att svärmor har snöat in på Gerog Jensen, jag har nämligen också det. Jag skall nog fråga lillan om jag kan få låna det halsbandet någon gång.
Svågern valde att stanna över, så nu sitter han och maken och snarkar ikapp i soffan.
En mycket lyckad afton med andra ord.


2012 Artist Heart från Georg Jensen

Den superstora cupcaken.

Favoriten Bazil var också på plats för att fira henne.
Hon fick själv välja vad hon skulle ha på sig och valet blev den lilla Sverigedräkten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar