söndag 11 december 2011

Händelserik dag

Det har minst sagt varit en händelserik dag idag. Började med brunch kl 10 för 6 galda fruntimmer och tre ungar. Som vanligt kacklades det på och tiden rusade iväg.
En halvtimma efter sista gått så kom mamsen och pappsen för att lämna julklapp till Cleo och kolla på nya huset. Det är inte mina riktiga föräldrar som ni förstår, dom här är mycket bättre.
Vid fyra snåret när jag bytte blöja på lillan så såg jag att hon fått en plita i ljumsken. Tänkte inte mer på det, tills maken ropade på mig när han bytte nästa gång på henne. Då hade hon fått åtta vätskefyllda blåsor, två i hårbotten, en vid tinningen, en i ljumsken, en på halsen, resten var fint placerade på ryggen.
Redan  två timmar senare hade hon fått en i örat, massor vid sidan av magen och hela slidan full.
Hon har inte klagat på att dom kliar (peppar peppar ta i trä) ännu. Tycker det är konstigt att hon får vätskefyllda blåsor med en gång. Det brukar ju vara andra stadiet i denna pest. Men men, ingen regel utan undantag.
Mitt i allt kommer jag på att maken, svärmor, min syster inte har haft vattenkoppor. Faen, nu får jag ta hand om en liten sjukling + maken. Jag vet ju hur nära döden han är vid förkylning, kan bara drömma om hur detta kommer bli....

Cleo fick jätte söta stickade sockor med matchande vantar av Mia. Hon har sedan dess, mer eller mindre , haft på sig tumvantarna. Hon fattade inte riktigt vem hon fick dom av, för hon har sagt Siri och pekat på dom (Siri är en liten tös i Cleos ålder, som var här i dag med sin mamma)
Och på tal om Siri, så har hon garanterat åkt på vattenkoppor hon med nu. Ber tusen gånger om ursäkt.
Jag fick också ett litet paket, innehållande en perfekt julgranskula (se bilden).
Mamsen och pappsen hade med sig en tomte som håller en marschall, eller har en marschallhållare i handen kanske man mer skall säga.
Så med paket och presenter i form av saker och koppor tackar jag alla för en underbar dag.
Och ber ännu en gång om ursäkt om någon blivit smittad av lillan.


Den nya julgranskulan från girlsen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar