fredag 30 januari 2015

Jag överlevde!!!

Jag klarade det. Men i Bangkok kom klumpen i magen och tårarna tvingade sig ut. Väskan var inte med på bandet. Borta.
Cleo behövde gå på toa och jag passade på att gråta tyst i min tröja så hon inte skulle märka något. Nya tag togs och vi letade upp stället där man anmäler försvunnet bagage. Hon tog uppgifterna och pep iväg. Några minuter senare kom hon män väskan. Då kom tårarna igen. Men av lättnad att ha sitt bagage.
Nu var det dags att gå till inrikesflyget som skall ta oss till Koh Samui. Där i från är det båt över till Koh Phangan och den var minst sagt skumpig.
Nu var det bara den sista biten kvar. Ta sig till Hotellet.
Baan Panburi Yai Beach, bungalow nr 15. Ett sött litet hus. Eller mer som en söt hydda med palmbladsvävda väggar, ca 6 kvm, endast kallvatten, fläkt. Väldigt spartanskt milt sagt. Men Vi hade det bra i vår lilla hydda.
Några vänner bodde på hotellet som låg vägg i vägg. Och dom hängde vi med under dom 10 dagarna vi hade på den ön. Så kul för Cleo att få lite lekkamrater. Hon har verkligen saknat det.
10 dagar gick och vi packade i hop oss för art byta ö. Nu var det Koh Samui som skulle få bli vårt hem i 9 dagar.
Jag hade bokat rum på Seascape hotell i Chaweng. Detta hotellet ligger på stranden. Pool finns det oxå, enklare att hålla koll på lillan när hon befinner sig i vattnet flera timmar i sträck. Mycket nöjd med det valet. Skulle lätt kunna förlänga vistelsen här. Och har redan gjort ett en gång. Vem vet, kanske en månad till. Jag är inte den som är den. Då slipper jag ju åka hem till det som väntar en.
Så nu ligger vi här och skall sova för att orka med en ny dag av bad å stoj.
Den först bilden är på toalett i hyddan. Fraicht och välstädat var det.
Hotell nr 2 var som att kliva in i ett slott. Sängen är skön och 2 meter bred. Men det är väldigt konstigt. Hur stor än sängen är skall hon ligga på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar