måndag 20 maj 2013

En helg med full gas

I fredags var det verkligen full rulle. Snacka om stressig dag.
Började med att gå till Rekvisita (jobbet).
På lunchen ta sig från Järntorget (har bil som tur är) till Backaplan för att kolla på ett handfat som jag beställt.
Iväg till Hornbach för att köpa in klinkersen till gästtoan. Och ni skal inte tro att det finns någon service så man kan få hjälp med att lasta in sakerna i bilen. Bara att få på dom på kärran var ett helt företag. Varje paket väger 50kg. Och jag skulle ha 6 st. Och pricken över i:et var när jag klämde fingret mellan dom.
Efter det var det ilfart till Kärcher för att fixa en del till högtrycksmaskinen.
Tillbaka till Rekvisita för möte.
Sedan till Redbergsplatsen för ett annat möte.
Hämta Cleo och handla.
Hem å laga middag.
Här var hjärnan nära på att spåra ur.
Jag vet att jag inte skall göra sådant här. Men ändå så ångar man på.
Skönt att man är klok, även om det är efterklok.
Tur att det är en maxtaxa på 60:-/dag i vägtullsavgift. Annars hade det blivit dyrt, ännu dyrare dag vill säga.

Och som sig bör kommer lördag efter fredag.
Den tillbringade vi med att tvätta terrassen, sätta upp seglet, ställa ut lounge möblerna och montera i hop dom nya stolarna och bordet.
Vi hämtade svärmor så hon fick komma hit och se hur det blev med dom nya fönsterna. En timma orkade hon, sedan var det dags att köra hem henne. Men kul att hon orkade sig hit över huvud taget.
Min syster med hundar och sambo, två andra vänner kom för att grilla och ha det gött.
Mysigt när det är fullt runt bordet i goda vänners lag.
Jag fick ut och testköra en Lamborghini motor. Men dom har placerat den motorn under huven på en Audi RS 6:a. Ja jag vet, jag är biltokig.
Läs mer här. Så kanske du får en uppfattning av den orgasmupplevelsen.
Kan säga att skall du göra en ansiktslyftning kan du först gasa på med en sådan bil och se hur det kommer att bli. Jag kan säga så mycket som att 220 km/h sprängde, tyvärr inte mitt rekord.

På söndagen tog vi det lugnare.
Åkte till svärfar å fikade. Cleo protesterade när vi skulle åka hem. Enligt henne var det alldeles för kort besök. Farfar hade ju inte berättat klart sista sagan.
På kvällen var det hockey. Sverige mot Schweiz.
Tror nog ingen missat att vi spöade skiter ur dom.
Så det har varit en alldeles fullspäckad helg.
Ett under att jag orkar. Men Lithioniten har börjat funka.
Så nu är det nästa steg. Medicinen för ADHDn skall sättas in. Bara få tid för att göra ett EKG först. Den där medicinen kan påverka hjärtat.
Så när jag är 60 kommer både hjärta och njurar behöva en makeover ;-)

Nu är det måndag och svågern är på full gång att fortsätta med gästtoan, kakling står på dagens schema (han fick ledigt i lördags när han var här).
Toastolen och kranen kom i dag, självklart var kranen skavd. Men Bauhaus skickar en ny.

 
Det nya bordet och stolarna i konstrotting.

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar