onsdag 3 april 2013

Onsdagsfynden

Onsdagar betyder Erikshjälpen.
Gå dit och se vad man kan fynda. Antingen till sig själv eller för att sälja.
I dag hittade jag ett par byxor och en klänning/tunika till Cleo.
Hennes första par Levis blir det. Och tunikan matchade perfekt till dom. Frågan är bara om hon kommer att ta på sig det. Det är numera att jävla hallå på morgonen om vilka kläder som skall på eller inte.
Tunikan/klänningen hade sina lappar kvar så den var splirrans ny. Det står ebbe i den, och jag är ingen hejare på barnmärke på kläderna. Det är nämligen inte så ofta det står Dior, YSL, Gucci, Kenzo eller liknande i dom kläderna man hittar på loppis.
Men men, jag kollade på nätet vad den klänningen kostade i ordinarie pris. 399:- skall dom ha för den. Tycker det är på tok för dyrt för henne.
Hon skall kunna ha kläder, som inte kostar en förmögenhet och jag står med hjärtat i halsgropen när hon ålar omkring i leran med sina nya byxor för 600 pix, för att röra sig som hon vill utan att jag skall oja mig och få ångest över att dom där 600 spännen kunde jag lagt på något annat än ett par byxor som pajade.
90% av hennes kläder köper jag på second hand och Tradera. Erikshjälpen är favoriten. Inget unket ställe som det luktar svett i och fläckiga kläder. Där är allt rent och snyggt. Tror du mig inte så besök dom, du kommer garanterat inte att ångra dig. HÄR hittar du det närmaste stället.
Nu är jag en jävel på att fynda. Och det är inte en överdrift, så är det bara (vilket jag är jäkligt nöjd med).
Dom två plaggen kostade 25:-/st.
DET är att fynda.


Dagens andra fynd är en tavla.
Självklart även denna funnen på Erikshjälpen.
Vi har pratat om att ha någon tavla på ett ställe vid soffan, men inte hittat något som skulle passa. Så denna satt som en smäck. Fastnade för den med en gång.
Den var dock lite dyrare, 150 kronor.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar