tisdag 15 januari 2013

3 dagar kvar till värmen

Med bara 3 dagar kvar till avfärd så börjar jag känna av att det äntligen är dags.
Börjar planera i huvudet hur det skall packas, vad man skall ha med sig (tar bara fram min egengjorda checklista) så jag inte glömmer något.
Det är första gången för denna resan som jag verkligen får den där känslan av nu-åker-vi-på-riktigt.
Jag har inte sett min syster på en månad, då hon och familjen är på Bali och runt där omkring. Hennes sambo kommer där ifrån, så språket är inga problem för en inföding. Båda vill bosätta sig där vintertid. Vilket jag kan förstå. Men måste hon vara så långt från mig :-(. Lättare om hon hade träffat en norrman, inte så långt att åka för att hälsa på. Man tar ju inte direkt en tripp över helgen till Bali.
Hon kommer hem på söndag, och vi åker två dagar innan. Så det blir ännu en månad utan att ses.
Känns iaf bra att pratas på facebook. Då bli det inte så tydligt att man är ifrån varandra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar