fredag 13 juli 2012

En dag på Marstrand

I går åkte jag och Cleo till Marstrand för att hänga med vänner.
På väger dit regnade det något fruktansvärt. Det gick i 70 på motorvägen.
När vi närmade oss Hålta så sprack det upp. Och på Marstrand var det strålande sol, som vanligt.
Så valet av gummistövlar var inte det bästa.
Gick till Daisy Design för att lämna in mina burkar med sjökort över Marstrand som jag gjort, samt två nyckelskåp i samma tema. Så gå dit och köp dom, tack ;-)
Krabbfiske, bad och lek bestod menyn av. Och en supergo lunch som Linda hade gjort.
Cleo fick mata lille Frej och hon var mycket nöjd med det.
På stranden så vägrade hon ta av sig. Men efter en stund så sprang hon omkring som alla andra små barn, naken. Hon badade och ville absolut inte gå när det var dags.
Vi hade hur mysigt som helst. Men vid 5 tiden var det dags att lämna djävulsön.
Hatar det varje gång. Vill bara tillbaka. Vilket det snart blir då vi får låna S hus. Nedräkning varje dag med en otrolig längtan.
Hade jag kunnat så hade jag köpt mig ett sommarställe där, eller flyttat ut åretrunt. Jag vet ju vad det innebär att bo där på vinterhalvåret, har redan varit bofast på Marstrand.
En mycket lyckad dag med andra ord.
Det var med ett leende, trots att vi lämnade, vi åkte hem.
Innan vi kom till Insöbron hade Cleo slocknat i bilen.


Cleo matar Frej



Norra stranden



Cleo provar Frejs pappas skor, bara storlek 47




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar