tisdag 22 november 2011

Helgen

Helgen började jätte bra.
Fredag kom den nya soffan. Och på lördag satte vi ihop den och gjorde iordning i vardagsrummet. Svärmor och svärfar var här och hälsade på.
På kvällen gjorde maken en paella men kyckling, musslor, räkor och bläckfisk. Det var den godaste paellan jag ätit!
Men priset var att tillbringa 4 timmar på toan. Både hängandes över och sittandes på den.
Matförgiftning är inte att rekommendera. Maken klarade sig men jag var totalt sänkt.
Har fortfarande inte fått tillbaka krafterna.
Ett plus är väl att magen blev lite plattare.

Idag skulle jag till rehab. Men vaknade 3 ½ timma försent av att det ringde på dörren.
Det var killarna som gräver i trädgården som behövde komma in och stänga av bergvärmepumpen (undrar om dom grävt fel???).
Så nu skall vi äntligen bli av med vårt risfält till gräsmatta. Hela tomten skall drenneras.
Och framsidan skall göras om. Bort med den sketna muren som rasat och bort med en bit av gräsmattan för att lägga fin asfalt för att göra fler bilplatser. Jag vill inte ha plattor (även om det är snyggast) på marken. Blir bara massa jobb med att få bort ogräset som växer imellan.

Nu skall jag ut i garaget och hämta in alla julsaker!
Älskar att få greja med julsakerna. Och nu när det är nytt hus så blir det extra kul att få iordning julstämningen.

Boven!!!


Nu fattas det bara att hitta en matta som passar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar