tisdag 8 mars 2011

Läkare vs mäklare

Var i väg med Cleo till akuten då jag inte tycker att bricanylen hjälper. Vilket jag fick bekräftat. Att tar man inte brecanyl via inandning (barn får flytande) så hjälper den inte (då det är för lungorna och inte magen). Och har du inte astma så är det ingen ide att ta den heller, om du inte vill ha hjärtklappning.
Jag gav aldrig henne pencelinet, och det är jag glad för.
Som barnläkaren på Mölndalssjukhus sa, ger man patienterna recept blir man av med dom snabbt.
Ja, och min plånbok tycker det inte är så kul att punga ut med pengar för sådant. Det som irriterar mig är att staten får betala mestadelen av läkemedlen, dom pengarna kunde man ha lagt på något vettigare än jävla skit recept!!
I morgon lär den vårdcentralen få sig ett samtal från en arg mamma.

Jag pratade med märklaren i dag ang huset. Jag frågade varför det var två olika årtal för tillbyggnaden. En som Anticimex hade uppgivit och en som säljare och mäklare hade.
- Oj, har vi missat att skriva att den ena utbyggnaden (som det var anmärkningar på) är gjord 1975.
- Ja, och varför är det inte med i informationen om huset att det är två OLIKA utbyggnader?
- Ja men...... (och här slog jag dövörat till)
Hade diverse frågor på allt som Anicimex hade anmärkning på. Och den listan är rätt låååång.
Då säger fanskapet massa rappakalja och försöker förklara bort besiktningsprotolkollet från Anticimex.
Hmmm, i bland undara jag om lögnditektorn är obligatorisk på mäklarutbildningen, ljuger du på samtliga frågor och klara dig så får du din licens.


Så grattis till två puckon som är på fel plats (kanske inte mäklaren, han klararde ju provet).





1 kommentar:

  1. är det min lilla systerson som vågar placera stickiga rosot till sin fru i grenen (sin alltså) trodde inte att han var så vig heller !!! :-D

    SvaraRadera