onsdag 2 april 2008

Är hantverkare födda med en idiot gen?

Allvarligt talat, är det så?
Jag börjar fundera på att det är så illa.

Var i min lägenhet idag (som jag hyr ut) och skulle ha besiktning på stam och rennoveringsarbetet.

När jag går in i badrummet, som jag själv har designat, så har tomtarna som satt upp duschen gjort fel. Jag har beställt en cool dusch som inte skall ha något på väggen utan det sitter i en stolpe i rummet in mot hörnet.

Jag fick som svar att det var leverans på den duschen så dom hade satt upp en provisorisk så länge. Men hur i hela ----- skall dom göra med alla hålen som dom har borrat i väggen????

Ibland så blir man helt jävla matt av dessa tomtar som springer omkring och TROR dom vet hur det skall vara.

Jag har jobbat med hantverkare så jag vet att man inte kan vara nog tydlig när det gäller att förklara och rita skisser. Så skissen jag hade gjort, tillsammans med bilder på sakerna som skulle upp, hade till och med en treåring fattat.

Det är det jag alltid har sagt. Hantverkare skall inte tänka utan göra det som dom blir tillsagda. Och tänker dom så fråga INNAN du gör något.


Sedan hade dom "glömt" foga i ena hörnet, en flis hade gått ur klinkersen mitt på golvet, profillisten i borstad aluminium är skavd. HALLÅÅÅÅ, ser dom inte sådant???


Jag kommer bli den perfekta inspektören om det skulle bli så någon gång. Petig som satan e jag.

Och ser ALLT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar